Медия без
политическа реклама

OpenAI ще ползва Financial Times за обучение на моделите си

Unsplash

Financial Times е най-новата медия, която сключи партньорство с OpenAI. В рамките на сътрудничеството създателят на ChatGPT ще използва новинарското съдържание на изданието, за да обучава своите модели на изкуствен интелект.

 

Нашумелият чатбот също ще поставя връзки към Financial Times, когато включва информация от изданието в отговорите си. А OpenAI ще разработва нови продукти и функции за читателите на медията.

 

„Разбира се, правилно е платформите за изкуствен интелект да плащат на издателите за използването на техните материали“ - посочва в изявление главният изпълнителен директор на Financial Times Джон Ридинг. Нито една от компаниите обаче не разкрива финансовите условия на споразумението.

 

По-рано тази година The Information съобщи, че OpenAI предлага на издателите между 1 и 5 млн. щ. долара годишно, за да лицензира тяхното съдържание за обучение на моделите на изкуствен интелект.

 

Генеративният изкуствен интелект е толкова добър, колкото са добри данните, използвани за обучение на моделите, които го управляват. Досега AI компаниите извличаха всичко, което можеха от интернет, често без съгласието на създателите на съдържанието. 

 

Днес те продължават да търсят нови източници на данни, за да поддържат актуални резултатите, генерирани от тези модели. Обучението им върху новини е един от начините за постигане на тази цел.

 

Много от издателите обаче са предпазливи по отношение на безплатното предоставяне на съдържанието си на компаниите за изкуствен интелект. New York Times и BBC например не позволяват на OpenAI да извлича информация от техните уебсайтове.

 

Абонаментът за Financial Times струва на читателите най-малко 39 щ. долара на месец. Партньорството му с OpenAI обаче на практика премахва платения абонамент на изданието за потребителите на ChatGPT.

Още по темата

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?