Медия без
политическа реклама

Формула 1 отказа да пусне Андрети в "Гран при"

На американеца бе оставена вратичка за 2028 г. при надеждно партньорство с "Дженеръл Мотърс"

01 Февр. 2024
ЕПА/БГНЕС архив
Със своите болиди "Андрети" зае трето място класирането на конструкторите във Формула Е през 2023 г.

Формула 1 отказа да включи едноименния отбор на Майкъл Андрети като 11-и тим в световния шампионат. Кандидатурата на "Андрети" беше одобрена от международната федерация по автомобилизъм (FIA) и се ползва с подкрепата на американския гигант "Дженеръл Мотърс", който е готов да участва с марката си "Кадилак" и да започне в близко бъдеще производство на собствени задвижващи системи за F1.

61-годишният Андрети се надяваше да бъде допуснат в "Гран при" през 2026 г., но получи отказ от притежателя на комерсиалните права "Либърти Медия". Основният аргумент е, че през първите няколко сезона новият отбор ще трябва да бъде снабдяван с двигатели от други производители, което според босовете би било в ущърб както на останалите участници, така и на самия спорт.

"Процесът на оценка установи, че присъствието на 11-и отбор само по себе си няма да донесе допълнителна стойност на шампионата. Най-добрият начин един нов участник да носи стойност е да бъде конкурентоспособен. Не вярваме, че този проект ще е конкурентоспособен участник в този вариант. Необходимостта който и да е нов отбор да получава задължително задвижващи системи, вероятно в продължение на няколко сезона, би навредила на престижа и репутацията на шампионата. Името Андрети е познато в известна степен на феновете на Формула 1. Нашето прочуване обаче сочи, че F1 би носила стойност на марката "Андрети", а не обратното", се казва в официалната позиция на "Либърти Медия".

Майкъл Андрети е бивш пилот от Формула 1 с един сезон в кариерата си за "Макларън" (1993). Той е син на световния шампион в F1 за 1978 г. Марио Андрети, а също и баща на състезателя в "Индикар" Марко Андрети, каращ кола на семейния отбор. "Андрети" има свои болиди също и във Формула Е.

На американеца все пак беше оставена вратичка за влизане във Формула 1 на по-късен етап, но при достатъчно надеждно партньорство с "Дженеръл Мотърс".

"Бихме разгледали по различен начин молба за участие на отбор в шампионата от 2028 г. със задвижваща система GM - или като заводски отбор, или като клиентски екип на компанията, който създава сам необходимите компоненти. В този случай би имало допълнителни фактори, които да се обмислят по отношение на добавената към шампионата стойност, особено в частност включването на престижен нов производител в спорта като доставчик на задвижващи системи", посочиха от "Либърти Медия".